Close

Jak správně nastavit Facebookovou reklamu

Pokud stále bojujete anebo nevíte jak správně nastavit Facebookovou reklamu. Tak teď jste na správném místě.

Denně slýchám tyto fráze:

-„Proč moje facebooková reklama nefunguje?“

-„Vždyť jsem to propagoval za 500 Kč a ani jeden zákazník se mi neozval / nic si nekoupil.“

-„Facebooková reklama je blbost a nefunguje.“

Ano, tak přesně tihle lidi ztratili pointu a nepochopili podstatu Facebookové reklamy. Špatně nastavili zacílení (jestli vůbec) a zvolili špatnou propagaci.

Abychom se tomuhle „neúspěšnému“ pokusu o propagaci na Facebooku vyhnuli, sepsal jsme pro Vás pár užitečných tipů.

 

  1. Musíte si uvědomit, že na Facebooku Vaši reklamu uvidí více lidí, než kdybyste tiskly letáčky a následně je roznášeli do schránek.
  2. Reklama na Facebooku se dá změřit. Tzn. vidíte kolik lidí o ni má zájem, kdo na ni klikl v jaký čas, jestli zajímá více ženy nebo muže a v jaké věkové kategorii… Prostě vyčtete to co z plakátů a billboardů nelze.

Pro úspěšnou reklamu je potřena dodržet tyto kroky:

  1. Vybrat správný typ propagace (marketingový účel)
  2. Správně určit zacílení (vybrat okruh uživatelů)
  3. Nastavit rozpočet
  4. Vytvořit kreativní grafiku

Každý business potřebuje v určitém stádiu jiný typ propagace. Někdo sbírá lajky, někdo potřebuje dostat více lidí na svůj web a někdo potřebuje prodat více věcí z e-shopu. Všechny tyhle požadavky vyřeší Facebook reklama a správný výběr propagace.

Business Consulting

Pokud jste právě založili vlastní značku, web, e-shop… vždy do začátku radím podnikatelům investovat do Facebook reklamy „projevený zájem – označení stránky to se mi líbí“ tzv. sbírání lajků. A proč je to tak důležité? Protože lidé pokud mají rádi Váš produkt nebo službu a dají stránce like = budou vždy vědět, když něco nového přidáte na svoji stěnu. Do začátku to chce pár investic ale z dlouhodobějšího hlediska se to vyplatí.

Př. Pokud máte na stránce 20 lajků a přidáte nový produkt/službu, uvidí to pouze 20 lidí (potencionálních zákazníků) Pokud však Vaše stránka má 5000 lajků uvidí to 5000 potencionálních  klientů.

Důležité je pochopit jak Facebooková reklama funguje a na jakém principu. Není to žádné tajemství (i když mnohé teď tahle informace určitě překvapí) Facebook funguje na minulém čase, získávání informací od všech uživatelů. Pokud máte e-shop a chcete přitáhnout více klientů na svůj web, pak určitě zacilte na lidi co mají rádi nakupování –  Facebook pak nabídne reklamu všem co kdy projevily zájem o on-line nakupování (e-shop) … atd. 

Samozřejmě správným nastavením Vaše práce nekončí. Nakonec si musíte sami udělat analýzu jaký dosah a jakou úspěšnost Vaše reklama měla. Najdete chybičky a ty do budoucna odstraníte. Zadáte novou kampaň a stále dokola, jen tak dosáhnete úspěšnosti v on-line marketingu.

Nevíte si rady jak nastavit FB reklamu, nebo kterou zvolit pro Váš business? kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.